ونیر مستقیم و غیر مستقیم کامپوزیت

ونیر مستقیم و غیر مستقیم کامپوزیت ونیر هر دو تکنیک هایی نوین در علم دندانپزشکی برای برطرف نمودن عیوب ظاهری دندان ها هستند. کامپوزیت ونیر با استفاده از این تکنیک ها می توان عیوب ظاهری دندان ها کامپوزیت ونیر همچون بدرنگی ترک خوردگی و لب پریدگی ها را کامپوزیت ونیر مخفی نمود. کامپوزیت ونیر در ادامه قصد داریم در خصوص ونیر مستقیم و غیرمستقیم ر آنچه کامپوزیت ونیر که لازم است بدانید را به شما بگوییم:

ونیر مستقیم از موادی به نام رزین کامپوزیت ونیر  و همرنگ دندان لمینت سرامیکی ساخته شده است که برای دندان های جلویی و بهبود رنگ، کامپوزیت ونیر اندازه کامپوزیت ونیر و شکل نصب می شود. این نوع ونیرها یکی از درمان های لمینت سرامیکی رایج برای اصلاح طرح لمینت سرامیکی لبخند هستند که در طی یک جلسه روی دندان ها قرار گذاشته می شوند. کامپوزیت ونیر به عبارتی زمان آماده سازی لمینت سرامیکی آن ها بسیار کوتاه است.  کامپوزیت ونیر ونیرهای مستقیم در مقایسه کامپوزیت ونیر با ونیرهای غیرمستقیم ارزان قیمت تر و در نتیجه مقرون لمینت سرامیکی به صرفه تر می باشند کامپوزیت ونیر اما از رنگ پذیری بیشتری برخوردار می باشند کامپوزیت ونیر و به همین علت باید لمینت سرامیکی به خوبی از آن ها مراقبت کرد زیرا دچار تغییر رنگ و لکه می شوند. لمینت سرامیکی پس از نصب کامپوزیت ونیر سپیدنت های مستقیم لمینت سرامیکی  باید تا جایی کامپوزیت ونیر که ممکن است مصرف مواد و نوشیدنی های رنگی را به حداقل رساند لمینت سرامیکی سپیدنت.

ونیر غیرمستقیم چیست

ونیرهای غیر لمینت سرامیکی مستقیم یا همان  لمینت سرامیکی دندان در لابراتور دندانپزشکی آماده شده و معمولا از جنس پرسلین یا سرامیک تهیه  می باشند و به همین علت کامپوزیت ونیر هماست که به آن ها لمینت سرامیکی یا ونیر پرسلین نیز می گویند. لمینت سرامیکی برای نصب ونیر غیر مستقیم برخلاف ونیر مستقیم باید دو جلسه به مطب دندانپزشکی مراجعه نمود.  کامپوزیت ونیر اولین جلسه لمینت سرامیکی آماده سازی لمینت سرامیکی و جلسه  بعدی نصب ونیر می باشدکامپوزیت ونیر در  کامپوزیت ونیر مقایسه کامپوزیت ونیر با ونیرهای مستقیم، این نوع ونیرها گران تر بوده و البته طول عمر آنان نیز بیشتر است . نکته ی بسیار مهمی لمینت سرامیکی که باید در خصوص ونیر غیرمستقیم یا همان لمینت بانید لمینت سرامیکی آن است که این تکنیک اصلاح لمینت سرامیکی طرح لبخند یک روش تهاجمی است چرا که  برای کامپوزیت ونیر نصب لمینت سرامیکی آن کامپوزیت ونیر باید حتما مقداری از مینای دندان لمینت سرامیکی تراشیده شود تا بتوان ورقه های لمینت سرامیکی نازک پرسلین لمینت سرامیکی را روی دندان ها نصب نمود. آن دسته از افرادی کامپوزیت ونیر که نگران  کامپوزیت ونیر از بین رفتن ساختار  کامپوزیت ونیر دندان ها و آسیب به آن هستند کامپوزیت ونیر بهتر کامپوزیت ونیر  لمینت سرامیکی است که از  کامپوزیت ونیر روش کامپوزیت ونیر مستقیم برای اصلاح لمینت سرامیکی طرح لبخند استفاده نمایند. لمینت سرامیکی با این کامپوزیت ونیر وجود لمینت سرامیکی ونیرهای غیر مستقیم دارای لمینت سرامیکی مزایایی نیز  کامپوزیت ونیر هستند که سبب شده کامپوزیت ونیر افراد بسیاری به  لمینت سرامیکی استفاده کامپوزیت ونیر از این روش روی آورند:

مزایای ونیرهای غیر مستقیم کامپوزیت ونیر یا لمینت دندان کامپوزیت ونیر

ایجاد ظاهری طبیعی تر و زیباتر در لمینت سرامیکی دندان ها کامپوزیت ونیر

درخشش و شفافیت بیشتر در لمینت سرامیکی مقایسه با ونیر لمینت سرامیکی مستقیم کامپوزیت ونیر

برخورداری از مقاومت بالا در برابر استفاده طولانی لمینت سرامیکی مدت کامپوزیت ونیر

محافظت از دندان ها لمینت سرامیکی در برابر کامپوزیت ونیر شکستگی و ساییدگی     کامپوزیت ونیر   

مقاومت بالا لمینت سرامیکی در برابر لمینت سرامیکی لکه ها کامپوزیت ونیر

 

مراقبت های لمینت سرامیکی لازم لمینت سرامیکی پس از کامپوزیت ونیر

نکته ی بسیار مهمی که باید در خصوص نصب ونیرهای دندانی بدانید آن است که باید حتما تمامی موارد و کارهای لمینت سرامیکی لازم برای مراقبت از دندان ها را انجام دهید و نصب ونیرهای دندانی به معنای تمام شدن لمینت سرامیکی فرآیند مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان نیست. لمینت سرامیکی شما برای افزایش طول لمینت سرامیکی عمر آن ها لمینت سرامیکی باید حتما موارد زیر را رعایت لمینت سرامیکی نمایید:

دو بار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ دندان لمینت سرامیکی و دهانشویه

مراجعه به دندانپزشک هر چند ماه یک بار برای لمینت سرامیکی کنترل دندان هایی که ونیر روی آنها نصب شده است. لمینت سرامیکی

اجتناب از مصرف لمینت سرامیکی مواد غذایی سفت مانند آجیل ها لمینت سرامیکی

جلوگیری لمینت سرامیکی از مصرف بیش از حد غذاهایی چسبناک لمینت سرامیکی به دلیل ایجاد پوسیدگی کامپوزیت ونیر در دندان های طبیعی

به حداقل کامپوزیت ونیر رساندن دخانیات  کامپوزیت ونیر بعد از نصب لمینت سرامیکی

به حداقل رساندن مصرف نوشیدنی لمینت سرامیکی های رنگی مانند چای و قهوه  لمینت سرامیکی

استفاده از نایت کامپوزیت ونیر گارد یا همان لمینت سرامیکی محافظ   کامپوزیت ونیر برای افرادی که کامپوزیت ونیر دچار عارضه ی  لمینت سرامیکی دندان قروچه  کامپوزیت ونیر هستند. کامپوزیت ونیر

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

لمینت سرامیکی بدون تراش

اورینگ ارتودنسی